Tanulási nehézség
Amikor egy új tanév elkezdődik lehetséges, hogy a tanulók még izgatottan várják az új csodát, lelkesen ülnek be az iskolapadba az új kaland reményében, boldogan nézegetik új, és jó illatú füzeteiket, örülnek a színes és mutatós ceruzáknak és tollaknak. Aztán ahogy elkezdődik a tanév gyakran ez a kezdeti lelkesedés idővel alább hagy, aminek több oka is lehet.
A kezdeti lelkesedés hanyatlásának/elmúlásának okai lehetnek:
- a pedagógus hozzáállása a diákokhoz
- a feladatok nehézségi szintje
- gyors tanulási tempó
- osztálytársak, közösségbe történő beilleszkedés nehézsége
- hosszú tanulási idő, sok tanóra
És a gyerek lehetséges, hogy máris kedvtelenné válik ezektől a hatásoktól, nem képes elsajátítani a tananyagot, ha ilyen nehézségekkel kell megküzdenie az iskolában, ami tanulási nehézség formájában jelentkezhet. A számoláson, íráson, olvasáson kívül a figyelemmel is problémák adódhatnak, ami szintén tanulási nehézségnek tekinthető.
Természetes, hogy szülőként hajlamosak vagyunk kétségbe esni , ha gyermekünknek nem megy valami, vagy kudarcok érik az iskolában, és már meg is jelenik itt a stressz szülő és gyermek részéről is, amit One Brain kineziológiával hatékonyan lehet kezelni annak érdekében, hogy a tanulási nehézség enyhüljön/megszűnjön csupán a stressz feloldása által.
Hogyan érdemes hozzákezdeni a tanulási nehézség, tanulási zavar, tanulási problémák kezeléséhez gyerekeknél
Gyermek klienseimnél gyakori, hogy a felmerülő problémával kapcsolatosan a szülővel vagy szülőkkel kell először dolgoznom.
A szülőknek gondot szokott okozni az, ha a gyermeküknek tanulási nehézségeik vannak. Stresszelnek, aggódnak, szoronganak, félnek és ezzel hatással vannak a gyerekre. Emiatt előfordulhat, hogy a kezelésnek köszönhetően a gyerek, aki már stressz mentesen tudja kezelni az ügyét a stresszes szülő hatására mégis ismét stresszes lesz a tanulási nehézség, tanulási zavar, tanulási problémákkal kapcsolatban. Tehát a szülőt kell először stresszmentessé tenni.
Tanulási nehézség, tanulási zavar, tanulási problémák kezelés menete
Tehát első alkalommal a szülővel dolgozom a 18 év alatti gyerek sötéttől való félelmével kapcsolatos negatív érzéseivel. Erre az alkalomra nem szükséges a gyereket elhozni. Amikor a szülő stresszmentessé vált a gyerek tanulási zavarával kapcsolatban akkor második alkalommal tudom kezelni a gyereket, ha erre még szükség van. Előfordulhat, hogy a szülő kezelésével a gyerek problémája megszűnik.
A kezelés során információkat nyerünk ki a tudatalattiból az ún. izomteszteléssel. Az izomtesztelésnek megvan a meghatározott szakmai menete, amely azon a tényen alapul, hogy az izmok stressz hatására elengednek.
Beállítjuk az izmokat, a szervezetet kiegyensúlyozó gyakorlatokat végzünk és engedéllyel elkezdünk együtt dolgozni. Maguk a lépések és az utasítások egy gyermek számára is könnyedén követhetőek, kellemesek.
Fontos tudnivalók kezelés sikerességéhez
Nagyon fontos az, hogy a gyermek kliens akarjon segítséget kérni a tanulási nehézségeivel kapcsolatban, és a tanulás ne csak a szülőnek okozzon gondot, hanem a gyermeknek is.
Ha gyermekének nem okoz gondot a tanulás akkor Önnel tudok ezen a problémán dolgozni. Gyermek klienssel csak olyan ügyön tudok dolgozni, ami neki problémát okoz.
Legutóbbi hozzászólások